bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

«Παιδιά, χαζός είμαι;»: Ο Εμμανουήλ Καραλής μίλησε για τη δυσλεξία – Η απόδειξη ότι τίποτα δεν σταματά τα όνειρα

Ο Εμμανουήλ Καραλής σε μία εκ βαθέων εξομολόγηση έστειλε μηνύματα που πρέπει να ακούσει κάθε οικογένεια.

Μιλώντας στο «Ενώπιος Ενωπίω» και τον Νίκο Χατζηνικολάου αποκάλυψε τα προβλήματα που αντιμετώπισε με τη δυσλεξία του, αποδεικνύοντας περίτρανα ότι δεν στάθηκε εμπόδιο στην εξέλιξή του και στα όνειρά του.

«Ναι, μεγαλώνοντας εγώ, όταν πήγαινα σχολείο, μαζί με την αδελφή μου που ήμασταν συμμαθητές, η καθηγήτρια έλεγε κάτι πάρα πολύ απλό και μετά λέει “Παιδιά, το καταλάβατε;” και όλοι έλεγαν “Ναι, ναι, ναι, το καταλάβαμε” και εγώ ήμουν από πίσω και δεν είχα καταλάβει και έλεγα ναι, ενώ μέσα μου δεν είχα καταλάβει, οπότε λέω “Παιδιά, χαζός είμαι;”», είπε ο αθλητής του επί κοντώ.

«Αισθανόμουν πάρα πολύ άσχημα και σε τέτοια και σε αυτή την ηλικία, όταν συνειδητοποιείς μόνος σου ότι κάτι δεν πάει καλά γύρω σου, χάνεις τον κόσμο κάτω από τα πόδια σου, οπότε ήταν μια πάρα πολύ δύσκολη μάχη. Ευτυχώς, ήμουν πάρα πολύ τυχερός που κατάφεραν και πήγαν οι καθηγητές, η μητέρα μου, και είπαν “Ο Εμμανουήλ… να δούμε, ίσως έχει δυσλεξία, να του κάνουμε… να πάμε σε μια λογοθεραπεία να δούμε άμα όντως έχει δυσλεξία. Τελικά έδειξε ότι είχα δυσλεξία. Ξεκίνησα λογοθεραπεία γιατί δεν μπορούσα και να μιλήσω σωστά, δεν μπορούσα να πω «τώρα» για παράδειγμα ή κάποια άλλα πράγματα, δεν μπορούσα να εκφράσω με λόγια αυτά που σκέφτομαι και άλλα πολλά που για τέτοια ηλικία ήταν πάρα πολύ δύσκολη περίπτωση. Αλλά ήμουν τυχερός που με την οικογένειά μου και με τους ανθρώπους γύρω μου κατάφερα να ξεκινήσω λογοθεραπεία πολύ εντατικά. Πολύ δύσκολα ήταν στην αρχή για μένα, αλλά μεγαλώνοντας βρήκα την άλλη μου αγάπη, τον αθλητισμό, τον στίβο, που ήμουν εξαιρετικά εκ γενετής», ήταν τα λόγια του.

«Δεν έχω περάσει την πιο εύκολη ζωή, αλλά σίγουρα ζω μια πολύ όμορφη ζωή και μια ζωή που μέσα από τις δυσκολίες έχω καταφέρει να γίνω καλύτερος, έχω καταφέρει να γίνω ο άνθρωπος που είμαι αυτή τη στιγμή και έχω καταφέρει να θέλω στη ζωή μου μόνο αγάπη και μόνο θετικότητα», κατέληξε.

Τι είναι η δυσλεξία;

Πρόκειται για μια νευρολογική κατάσταση, στην οποία το δικτύωμα του εγκεφάλου είναι λίγο διαφορετικό από τα τυπικά άτομα και η οποία εκδηλώνεται συνήθως ως μια δυσκολία στην ανάγνωση (και συνακόλουθα στην γραφή) εκ μέρους των παιδιών. Συνεπώς, η κατάσταση αυτή δεν θεραπεύεται, χωρίς βέβαια αυτό να πρέπει να μας προκαλεί ανησυχία. Και αυτό γιατι η δυσλεξία βελτιώνεται σημαντικά.

Και το πιο σημαντικό: Υπάρχουν πολλές έρευνες που αποδεικνύουν ότι η δυσλεξία δεν σχετίζεται με την εξυπνάδα. Τα παιδιά με δυσλεξία δεν είναι ούτε πιο έξυπνα, ούτε λιγότερο έξυπνα από τα τυπικά παιδιά.

Πώς θα καταλάβω όμως αν το παιδί έχει δυσλεξία;

Ανά ηλικιακή ομάδα μπορείτε να παρατηρήσετε ορισμένες ενδείξεις, προκειμένου εν συνεχεία να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό.

Ηλικίες 6 – 11 ετών

  • Δαβάζει με αργό ρυθμό ή με κομπιάσματα ή χωρίς να σταματάει στα σημεία στίξης;
  • Έχει δυσκολία στην ορθογραφία ακόμα και όταν αντιγράφει;
  • Αντιστρέφει γράμματα ή αριθμούς; (π.χ. 9 αντί 6, 15 αντί 51, κια αντί και)
  • Αντικαθιστά ή παραλείπει γράμματα
  • Γράφει ή διαβάζει την ίδια λέξη με διαφορετικούς τρόπους στο ίδιο κείμενο;
  • Έχει έλλειψη συγκέντρωσης όταν μελετάει;
  • Έχει δυσκολία στην κατανόηση της διαδοχής και του χρόνου (ώρες, ημέρες κλπ);
  • Μπερδεύει το αριστερό με το δεξί;
  • Δεν θυμάται την προπαίδεια
  • Απαντάει σε ερωτήσεις προφορικά αλλά δυσκολεύεται να τις γράψει
  • Είναι αδέξιο στις κινήσεις του γενικά
  • Έχει δυσκολία να ξεχωρίσει ήχους όπως β-δ ή θ-δ

Ηλικίες 12 – 18 ετών

  • Όταν κάνει ανάγνωση κειμένου, διαβάζει με ανακρίβεια
  • Κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη
  • Δυσκολεύεται στο να κρατάει σημειώσεις ή να αντιγράφει
  • Έχει δυσκολία στο σχεδιασμό και γράψιμο μιας έκθεσης, μιας επιστολής ή μιας αναφοράς

«Δεν είμαι χαζός, είμαι δυσλεκτικός»: Ένα πολυβραβευμένο animation που πρέπει να δούμε όλοι

 

«Με κοιτούν και νομίζουν ότι είμαι χαζός. Με δείχνουν και λένε ότι είμαι τεμπέλης. Θέλω να αφήσω τα σχολικά βιβλία να καούν. Κάθε μέρα είναι μια μάχη και νιώθω ότι μένω χιλιόμετρα πίσω».

Με αυτά τα λόγια ξεκινά το πολυβραβευμένο animation μικρού μήκους “Είμαι δυσλεκτικός” (I am dyslexic), που δημιούργησαν οι Νορβηγοί Mads Johan Øgaard και Katie Noel Wyman, όταν ήταν ακόμα φοιτητές.

Περιγράφει πώς το παιδί παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια που του θέτει το μαθησιακό του πρόβλημα, καταφέρνει να επιβιώσει στο εκπαιδευτικό σύστημα. Η ταινία χρησιμοποιεί ισχυρές μεταφορές για να απεικονίσει αυτά τα συναισθήματα, ακολουθώντας ένα μικρό αγόρι στο ταξίδι του για να ανεβεί σε ένα βουνό – σε έναν κόσμο φτιαγμένο από βιβλία.

Οι μαθητές δυσλεξία πρέπει να είναι υπερήφανοι για το ποιοι είναι και δεν πρέπει να αισθάνονται μόνοι τους. Η δυσλεξία είναι απλά μια μαθησιακή δυσκολία που οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ώστε να βοηθήσουμε κάθε παιδί που την παρουσιάζει.

Μέσα από τους στίχους του τραγουδιού (μιας και δεν υπάρχουν διάλογοι) μαθαίνουμε για τις απογοητεύσεις τους, το άγχος της αποτυχίας και το αίσθημα απομόνωσης που βιώνουν, τη διαρκή προσπάθεια να αποδείξουν ότι μπορούν.

Facebook Share  X Share  Στείλε με email  Print