bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Πόσα μπράβο την ημέρα χρειάζονται τα παιδιά; Η viral συμβουλή που κάνει τους γονείς να… μετράνε

Ένα viral βίντεο για το parenting καλεί τις οικογένειες να αυξήσουν δραματικά το πόσο συχνά επαινούν τα παιδιά τους.

Σε αυτό, η parenting coach και ερευνήτρια PhD Dr. Chelsey Hauge-Zavaleta (@drchelsey_parenting) λέει στους γονείς ότι πρέπει να προσφέρουν τουλάχιστον 100 επαίνους την ημέρα για να αλλάξουν συμπεριφορές – και σχεδόν 500 την ημέρα για τα νευροδιαφορετικά παιδιά. Το βίντεο προκάλεσε χιλιάδες σχόλια από χρήστες που αναρωτιούνταν πώς είναι δυνατόν να μετράει κανείς τόσους επαίνους.

Κάποιοι γονείς χειροκρότησαν την πρόκληση. Άλλοι αστειεύτηκαν ότι δεν μιλούν στα παιδιά τους ούτε 100 φορές τη μέρα, πόσο μάλλον να τα επαινούν τόσο συχνά. Πολλοί ανησύχησαν ότι ήδη κάνουν πολύ λιγότερα από όσα «πρέπει».

Τι χρειάζεται όμως πραγματικά να γνωρίζουν οι οικογένειες για τον έπαινο, τη συμπεριφορά και το μεγάλωμα παιδιών που αισθάνονται υποστηριγμένα και όχι συνεχώς διορθωμένα;

Τι λέει στην πραγματικότητα το viral βίντεο

Στο βίντεο, η Hauge-Zavaleta υποστηρίζει ότι η επαναλαμβανόμενη θετική προσοχή μπορεί να αλλάξει συμπεριφορές, ενισχύοντας όσα τα παιδιά κάνουν καλά. Περιγράφει ένα μοτίβο όπου τα παιδιά θυμούνται και επαναλαμβάνουν ό,τι τραβά την προσοχή. Αναφέρει επίσης ότι τα νευροδιαφορετικά παιδιά, ειδικά όσα έχουν ΔΕΠΥ, συχνά δέχονται περισσότερη διορθωτική παρατήρηση παρά ενθάρρυνση.

Οι αριθμοί της βασίζονται στο δικό της εκπαιδευτικό πλαίσιο. Δεν αποτελούν συστάσεις ιατρικών ή ψυχολογικών οργανισμών. Δεν υπάρχει δημοσιευμένη οδηγία από την American Academy of Pediatrics (AAP) ή την American Psychological Association (APA) που να προτρέπει σε συγκεκριμένο «ημερήσιο quota επαίνου».

Ωστόσο, αυτό που περιγράφει το βίντεο συνδέεται με τα δεδομένα γύρω από τη θετική ενίσχυση: όταν οι ενήλικες κατονομάζουν μια συμπεριφορά που το παιδί κάνει σωστά, αυτή η συμπεριφορά εμφανίζεται πιο συχνά.

Το βίντεο αναδεικνύει μια ανησυχία που πολλοί γονείς αναγνωρίζουν. Τα νευροδιαφορετικά παιδιά διορθώνονται πιο συχνά, επειδή οι διαφορές τους στην προσοχή, την παρόρμηση ή τις αισθητηριακές ανάγκες παρεξηγούνται ως «κακή συμπεριφορά». Αυτό οδηγεί σε περισσότερο αρνητικό feedback και λιγότερες στιγμές επιβράβευσης.

Facebook Share  X Share  Στείλε με email  Print