bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Είναι το “throning” ό,τι πιο προβληματικό έχει το σύγχρονο dating;

Μπορεί στην ορολογία να έχει ένα νέο όνομα, αλλά δεν πρόκειται για κάτι καινούριο.

Το throning πράγματι δεν είναι μία νέα ιστορία. Σύμφωωνα με το Pure Now, που πρώτο κατέγραψε το trend εμπνεύστηκε από τα ισχυρά, celebrity ζευγάρια, όπως η Κιμ Καρντάσιαν με τον Kanye West. Αν και το ζευγάρι χώρισε το 2021 έπειτα από 10 χρόνια γάμου, οι νέοι σήμερα παρατηρούν τον αντίκτυπο που έχει η σχέση τους στην καριέρα της. Ακόμη κι αν η Καρντάσιαν είχε παραδεχθεί σε συνέντευξή της, ότι κέρδισε ένα διαφορετικό επίπεδο σεβασμού, αφότου ο πρώην σύζυγός της την σύστησε στον κύκλο του.

Κάπως έτσι, το throning δεν έχει να κάνει με το να έχεις σχέση ή να παντρεύεσαι κάποιον για την οικονομική του επιφάνεια, όπως η παλιομοδίτικη πρακτική του gold-digging (κάτι σαν τον προικοθήρα). Έχει να κάνει με το πώς αξιοποιούν το δίκτυο και τη φήμη του νέου τους συντρόφου και αυτό όντως λειτουργεί.

Throning: Λειτουργεί μακροπρόθεσμα

Όπως λέει και το όνοομά του, ουσιαστικά, βάζεις το άτομο με το οποίο βγαίνεις σε έναν θρόνο. Είναι βασικά το ίδιο με το date up, δηλαδή το να βγαίνεις ραντεβού με κάποιον που είναι υψηλότερου κοινωνικού στάτους και είναι προϊόν της ίδιας υποκουλτούρας που προωθεί έννοιες όπως «ραντεβού υψηλής αξίας» και ενθαρρύνει τους singles «υψηλής αξίας» να αναζητούν συντρόφους με παρόμοια υψηλή κοινωνική θέση – με την αξία αυτή να καθορίζεται γενικά από την εμφάνιση, τα χρήματα ή/και την κοινωνική επιρροή.

Η Angelika Koch, coach σχέσεων στην LGBT εφαρμογή γνωριμιών Taimi και συγγραφέας του βιβλίου «The Asshole Pandemic: A Field Guide to ID’ing, Deleting, and Healing From Toxic Relationships», λέει ότι έχει δει το φαινόμενο του «throning» σε πελάτες της, κυρίως γυναίκες γύρω στην ηλικία των 20 που ζουν σε πόλεις. Έχουν δουλειά, αλλά «ψάχνουν να αναβαθμίσουν τη ζωή τους», εξηγεί στο «Fortune», προσθέτοντας ότι τα social media έχουν κάνει τις καθημερινές γυναίκες να θέλουν περισσότερα από ένα σπίτι στα προάστια. Ονειρεύονται «πολυτέλεια και ταξίδια», όπως λέει.

Και ακόμη κι εκείνες από τη Gen Z που επιθυμούν μια πιο παραδοσιακή ζωή, κοιτούν προς το trend της «tradwife» και θέλουν να διοργανώνουν λαμπερά πάρτι με εντυπωσιακούς καλεσμένους σε μια κουζίνα βγαλμένη από φωτογράφιση, «κάτι που συνήθως απαιτεί έναν άνδρα ψηλότερα στην κοινωνική ιεραρχία», προσθέτει η Koch. «Δεν θέλουν απλώς ένα πορτοφόλι».

Throning εναντίον Υπεργαμίας

Φυσικά, ενώ η ενθρόνιση μπορεί να είναι ένας νεότερος όρος, το να βγαίνεις ραντεβού για χρήματα ή κοινωνική θέση δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια γνωστή τακτική. Στην πραγματικότητα, σε πολλούς πολιτισμούς σε διάφορα σημεία της ιστορίας, η «υπεργαμία» – δηλαδή ο γάμος με άτομα υψηλότερης κοινωνικής θέσης – ήταν μια κοινή ή ακόμα και τυπική προσέγγιση για τη δημιουργία σχέσεων (σκεφτείτε τις αδελφές Μπένετ που προσπαθούσαν να κατακτήσουν πλούσιους συζύγους στο «Περηφάνια και Προκατάληψη» της Τζέιν Όστιν), ακόμα κι αν υπήρχαν πάντα εκείνοι που καταδίκαζαν αυτή την προσέγγιση του γάμου με γνώμονα τα χρήματα ως «χρυσοθήρα».

Παρόλα αυτά, η σύγχρονη τάση του ενθρονισμού αναφέρεται σε μοναδικά επίκαιρες (και μοναδικά τοξικές) πτυχές της σημερινής κουλτούρας των ραντεβού. Η παραδοσιακή υπεργαμία αφορούσε συχνά τη μακροπρόθεσμη ασφάλεια – την εύρεση ενός συντρόφου που θα μπορούσε να προσφέρει σταθερότητα, ευκαιρία ή μια καλύτερη ζωή. Αλλά η ενθρόνιση είναι βραχυπρόθεσμη και καθορίζεται από την εμφάνιση, συνδεδεμένη απόλυτα με το πώς φαίνεται μια σχέση στο διαδίκτυο ή στους κοινωνικούς κύκλους.

Πηγές: Fortune, Cosmopolitan

Facebook Share  X Share  Στείλε με email  Print