bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Μουσική στο μάθημα; Μία δασκάλα εξηγεί γιατί μπορεί να κάνει θαύματα

«Μουσική την ώρα του μαθήματος στην τάξη;»

Ένα ερώτημα που πολλοί θα έσπευδαν να απαντήσουν, ότι κάτι τέτοιο δεν γίνεται, καθώς θα αποσπούσε την προσοχή των μαθητών. Ωστόσο, η δασκάλα Χριστίνα Μπέσιου δηλώνει υπέρ. «Την ώρα του μαθήματος δεν είναι απαράβατος κανόνας να ακούγεται μονάχα η φωνή του δασκάλου. Αυτό είναι διάλεξη. Τα έχουμε πει. Όταν λέμε μάθημα, εννοούμε τη διαδικασία κατά την οποία συμμετέχουν μαθητές και εκπαιδευτικός και αλληλεπιδρούν, ρωτούν, απαντούν, συζητούν, εξηγούν, παρουσιάζουν και φτου κι από την αρχή. Είναι μια δυναμική διαδικασία…», γράφει χαρακτηριστικά στην ανάρτησή της και καταθέτει τις προτάσεις της προς άλλους δασκάλους, εξηγώντας και τους λόγους.

Όπως επισημαίνει, η μουσική είναι ένα εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει σημαντικά σε πάρα πολλούς τομείς. Αρχικά, μας φτιάχνει τη διάθεση, μας ηρεμεί, μας βοηθάει να οργανωθούμε καλύτερα, αυξάνει τη συγκέντρωσή μας, την προσοχή μας, δίνει ένα τσικ μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε μια συνθήκη και κατάσταση. Πάντα όμως με μέτρο.

Η μουσική στα σχολεία δεν θα πρέπει να σχετίζεται μονάχα με το μάθημα της μουσικής. Η μουσική είναι κομμάτι της καθημερινότητας, είναι έκφραση και έχει πολλαπλά οφέλη στην ανάπτυξη των παιδιών.

Και στα υπόλοιπα μαθήματα, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν τη μουσική με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, ενισχύοντας τη συγκέντρωση των μαθητών, αυξάνοντας τη δημιουργικότητα και κάνοντας το περιβάλλον και το μάθημα πιο ελκυστικό και ενδιαφέρον για τα παιδιά.

Πώς μπορεί να ενταχθεί καθημερινά η μουσική την ώρα του μαθήματος της Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Ιστορίας κλπ;

1. Δοκιμάστε να βάζετε χαλαρωτική μουσική με ήχους της φύσης, ενορχηστρώσεις να ακούγονται στο παρασκήνιο την ώρα που γράφουν οι μαθητές την ορθογραφία τους ή μία εργασία στην οποία πρέπει να εργαστούν ατομικά, όταν γράφουν έκθεση, όταν κάνουν χειρωνακτικές εργασίες.

2. Επιλέξτε μαζί τραγούδια ενθαρρυντικά, έχοντας μελετήσει οι δάσκαλοι πρωτίστως τους στίχους, τα οποία θα ακούτε κάθε πρωί ή πριν από το σχόλασμα.

3. Βρείτε μικρά ηχητικά αποσπάσματα από τραγούδια δυναμικά και με έντονο ρυθμό και αξιοποιήστε ένα λεπτό πριν χτυπήσει το κουδούνι, ενώ οι μαθητές μαζεύουν τα προσωπικά τους αντικείμενα, οργανώνουν και καθαρίζουν την τάξη και προετοιμάζονται για την αυλή.

4. Όταν διαβάζετε ένα βιβλίο ή το κείμενο της ημέρας (σε Γλώσσα, Ιστορία κλπ) επιλέξτε μία ταιριαστή ηχητική επένδυση στο παρασκήνιο για να βοηθήσετε τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα το νόημα και να αυξήσουν την προσοχή τους.

5. Δώστε ευκαιρίες να ακουστούν μέσα στην τάξη αγαπημένα τραγούδια των παιδιών, αφού προηγηθεί ατομική συζήτηση και αξιολόγηση μεταξύ του εκπαιδευτικού και του μαθητή (γιατί, ποια είναι η ποιότητα των στίχων, της μουσικής, μηνύματα κλπ).

6. Φτιάξτε έναν άτυπο ραδιοφωνικό σταθμό. Χωριστείτε σε ομάδες και ανά δύο εβδομάδες για δεκαπέντε λεπτά η κάθε ομάδα μπορεί να οργανώνει και να παρουσιάζει τραγούδια, συζητήσεις με θεματικές γύρω από τη μουσική.

«Η μουσική είναι ένα εργαλείο στην εκπαίδευση κι αν μπορεί να αξιοποιηθεί κατάλληλα, μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην βελτίωση του κλίματος, της διάθεσης, της προσοχής, της συγκέντρωσης. Το σχολείο δεν πρέπει να είναι αποκομμένο από την πραγματικότητα και την καθημερινότητα των παιδιών. Η μουσική είναι δρόμος που μπορεί να μας οδηγήσει σε πολλά μονοπάτια», αναφέρει η δασκάλα.

Τέλος, επισημαίνει ακόμη, ότι το Youtube υπάρχουν πολλά μουσικά χαλιά που μπορούν να αξιοποιηθούν.  Προκειμένου μην υπάρχει διακοπή από διαφημίσεις που παρεμβάλλονται, εγκαταστήστε ένα ad block στον υπολογιστή της τάξης. Μια άλλη λύση είναι να επιλέξετε τα κομμάτια που θέλετε και να τα αποθηκεύσετε σε στικάκι.

 

Facebook Share  X Share  Στείλε με email  Print