bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Τι είναι το microlearning και γιατί θεωρείται η νέα τάση στην εκπαίδευση;

Στον σημερινό ψηφιακό κόσμο, οι εκπαιδευτικοί επανεξετάζουν τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας και στρέφονται σε πιο σύγχρονες πρακτικές.

Μία από αυτές είναι η μικρομάθηση (microlearning), η οποία «σπάει» τη γνώση σε μικρά, εύπεπτα κομμάτια αντί για μακροσκελή μαθήματα. Η ιδέα είναι απλή: μικρότερες δόσεις πληροφορίας, περισσότερη συγκέντρωση, καλύτερη κατανόηση.

Πώς λειτουργεί η μικρομάθηση στην πράξη

Αντί για μια πολύωρη διάλεξη, ένας καθηγητής ιστορίας μπορεί να δείξει ένα βίντεο 5 λεπτών με τα βασικά γεγονότα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και να το συνοδεύσει με ένα σύντομο κουίζ 3-5 ερωτήσεων. Έτσι, μέσα σε 10-15 λεπτά, οι μαθητές συγκεντρώνονται στην ουσία χωρίς να χάνονται σε λεπτομέρειες.

Παρόμοια, ένα μάθημα φυσικής για τον κύκλο του νερού μπορεί να ξεκινήσει με μια σύντομη κινούμενη εικόνα, να συνεχιστεί με ένα μικρό online τεστ και να ολοκληρωθεί με μια διαδραστική άσκηση σε διάγραμμα. Με αυτόν τον τρόπο, η μάθηση γίνεται πιο βιωματική και πιο κοντά στον τρόπο που οι έφηβοι συνηθίζουν να απορροφούν πληροφορίες σήμερα.

Ένα εργαλείο και για τους δασκάλους

Η Julie Kuzma, σύμβουλος τεχνολογίας σε δημόσια σχολεία της Βιρτζίνια, σημειώνει ότι η μικρομάθηση δεν διευκολύνει μόνο τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς: «Ενσωματώνεται εύκολα στο καθημερινό πρόγραμμα χωρίς να αυξάνει τον φόρτο εργασίας».

Η Frannie Ochoa, καθηγήτρια μαθηματικών στο Σικάγο, εφαρμόζει μικρομάθηση διδάσκοντας την ουσία του μαθήματος σε λιγότερο από 10 λεπτά και αμέσως αξιολογεί τους μαθητές. Όσοι κατανοούν συνεχίζουν με online δραστηριότητες, ενώ οι υπόλοιποι μένουν σε μικρές ομάδες για πιο εντατική καθοδήγηση.

Οι περιορισμοί και οι προκλήσεις

Η μικρομάθηση, ωστόσο, δεν είναι πανάκεια. «Ορισμένα μαθήματα χρειάζονται χρόνο, συζήτηση και πιο βαθιά ενασχόληση», τονίζει η Ohannessian. Επίσης, η έλλειψη ίσης πρόσβασης σε τεχνολογία σε φτωχότερες κοινότητες δημιουργεί το λεγόμενο digital divide.

Η Lucy Kirkham, πρώην εκπαιδευτικός και επικεφαλής περιεχομένου του Save My Exams, προειδοποιεί ότι η υπερβολική προσήλωση σε μικρά κομμάτια πληροφορίας μπορεί να εμποδίσει την κριτική σκέψη και τη φαντασία των μαθητών, ειδικά των μικρότερων. «Ο κίνδυνος είναι τα παιδιά να μάθουν μόνο βασικά στοιχεία, χωρίς να καλλιεργούν δεξιότητες ανάλυσης και δημιουργικότητας», τονίζει.

Η ισορροπία είναι το κλειδί

Οι ειδικοί συμφωνούν: η μικρομάθηση είναι χρήσιμο εργαλείο, αλλά δεν μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως τις παραδοσιακές μεθόδους. Ο συνδυασμός των δύο διαδραστικών, μικρών δραστηριοτήτων με πιο αναλυτικές, εις βάθος διδασκαλίες είναι αυτός που μπορεί να φέρει πραγματική αλλαγή στις σχολικές αίθουσες.

Facebook Share  X Share  Στείλε με email  Print