Το πρώτο Baby Rally στην Πλατεία Συντάγματος, είναι γεγονός!

Ραντεβού στο Σύνταγμα για χιλιάδες παιδιά και γονείς στο διήμερο εκδηλώσεων που διοργανώνεται το Σάββατο 31 Οκτωβρίου και την Κυριακή 1 Νοεμβρίου για την Οδική Ασφάλεια, την κυκλοφορία των παιδιών στους δρόμους, με πολλές δράσεις εξοικείωσης και πρακτικής.

Μια πρωτότυπη διοργάνωση σε ένα πανηγύρι χαράς, συμμετοχής και επιμόρφωσης.

Στο πλευρό των διοργανωτών στη μεγάλη αυτή κοινωνική γιορτή και προσφορά, του Οργανισμού Πολιτισμού Άθλησης Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων και της image communication θα βρίσκεται και συμμετέχει η Τροχαία Αττικής ώστε να κατανοήσουν τα παιδιά τις συνθήκες ασφάλειας στους δρόμους αλλά και ότι οι τροχονόμοι είναι φίλοι τους και προστάτες της ζωής τους.

Επίσης έχουν δηλώσει συμμετοχή κοινωνικοί φορείς, σχολεία της Αττικής, ειδικά σωματεία γονέων και κηδεμόνων και εταιρείες που ασχολούνται με τοπ παιδί και τις ανάγκες του. Τη διαχείριση της πίστας Κυκλοφοριακής Αγωγής θα έχει το Ίδρυμα του αείμνηστου Άρη Σταθάκη (ΙΣΤΑΡ)

Η είσοδος στο χώρο όλων των εκδηλώσεων που θα ξεκινούν από τις 10.00 το πρωί και θα διαρκούν έως τις 6.00 το απόγευμα θα είναι δωρεάν.

Το Athens Baby Rally αφορά παιδιά έως 10 ετών και θα πραγματοποιηθεί στην Πλατεία Συντάγματος στην οποία υπάρχει εύκολη πρόσβαση για όλους τους κατοίκους της Αττικής.

Πρόκειται για μια μοναδική εκδήλωση που ως στόχο θα έχει να φέρει τα παιδιά μέσω των τεσσάρων ή των δύο τροχών πιο κοντά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τον οποίο τα παιδιά πρέπει να μάθουν ως παιχνίδι.

Στο χώρο της εκδήλωσης θα στηθούν δύο πίστες όπου τα παιδιά θα οδηγούν με ηλεκτρικά αυτοκινητάκια ή ποδήλατα.

Στη μία πίστα θα διαμορφωθούν συνθήκες πόλης με διασταυρώσεις, κυκλικές διαδρομές σε πλατείες, προτεραιότητα πεζών κ.λ.π. όπου τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι θα μαθαίνουν κανόνες οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας και στην άλλη, για τα μεγαλύτερα παιδιά, θα γίνει αγώνας «ταχύτητας».

Σε συγκεκριμένα σημεία θα υπάρχουν ιδιόμορφα pit, σταθμοί ανεφοδιασμού για τους οδηγούς.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Image Communication Γιώργο Γκάμαρη: “Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στη χώρα μας είναι τα τροχαία ατυχήματα. Το γεγονός ότι κάθε εβδομάδα 17 παιδιά και νέοι εμπλέκονται, τις περισσότερες φορές με θανατηφόρα κατάληξη, σε τροχαία ατυχήματα, έπρεπε να μας προβληματίζει. Η ενημέρωση των αυριανών οδηγών για τους κινδύνους μπορεί να αποβεί θετική για τη δική τους ζωή τους σήμερα και για τη ζωή των παιδιών τους αύριο.

Και πώς μπορεί να γίνει αυτό;

Πέρα από την ενημέρωση μέσα από την προβολή στατιστικών στοιχείων με απλοποιημένο τρόπο, ποντάρουμε και στην ενημέρωση των γονιών. Οι γονείς ενημερώνοντας τα παιδιά τους δύο σημαντικά Ινστιτούτα που ασχολούνται με την Οδική Ασφάλεια και με το παιδί, το Ίδρυμα του αείμνηστο Άρη Σταθάκη και το Ινστιτούτο Ερευνών για την Αγωγή του Παιδιού, ακούν και μαθαίνουν και οι ίδιοι. Θα ακούσουν και θα προβληματιστούν για πράγματα που ίσως κάνουν καθημερινά και πρέπει να τα εγκαταλείψουν. Επί παραδείγματι, βλέπω πολλούς φίλους μου να κρατούν μέσα στα αυτοκίνητά τους αγκαλιά τα παιδιά, αντί να τα έχουν στα ειδικά καθίσματα ή να τους φορούν ζώνη ασφαλείας στο πίσω κάθισμα. Γνωρίζετε ότι έχει αποδειχθεί πως η χρήση παιδικών καθισμάτων μειώνει τον κίνδυνο θανάτου για τα παιδιά κάτω των 5 ετών σε ποσοστό 70%; Ή γνωρίζετε ότι σε μια μέτρια σύγκρουση το βάρος του παιδιού που μια μάνα θεωρεί ασφαλές να το κρατάει στην αγκαλιά της αυξάνεται κατά 30 φορές, που σημαίνει ότι ένα 5χρονο παιδί την ώρα της πρόσκρουσης έχει τη ροπή ενός σώματος 500 κιλών; Και όταν το αυτοκίνητο τρέχει με ταχύτητα πάνω από 50 χλμ την ώρα ξέρετε ότι την ώρα της πρόσκρουσης το παιδί θα ζυγίζει περίπου 3 τόνους; Όλα αυτά είναι απλά στοιχεία που οι περισσότεροι οδηγοί δεν τα γνωρίζουν. Η άγνοια όμως σκοτώνει.

Τα παιδιά πώς μπορούν να τα μάθουν αυτά;

Τα παιδιά θα τα ακούσουν μαζί με τους γονείς αλλά θα προσπαθήσουμε να τους τα διδάξουμε μέσα από το παιχνίδι. Και αυτά αλλά και πώς πρέπει να κυκλοφορούν μέσα στην πόλη. Έχουμε δημιουργήσει μια μεγάλη πίστα κυκλοφοριακής αγωγής με διασταυρώσεις κλπ, που το παιδί είτε χρησιμοποιώντας το ποδήλατο που θα του δώσουμε ή το ποδήλατο που θα φέρει από το σπίτι του, ή το ηλεκτρικό αυτοκινητάκι που θα του δώσουμε, θα πρέπει να οδηγήσει μέσα σε συνθήκες πόλης. Εκεί μέσα από το παιχνίδι το παιδί θα έχει την πρώτη του επαφή με τους κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής.

Και στην δεύτερη πίστα τι θα γίνεται;

Η δεύτερη πίστα θα είναι η επιβράβευση των καλών οδηγών. Θα είναι μια πίστα «ταχύτητας» την ονομάζουμε, που το παιδί θα μπορεί χρησιμοποιώντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εταιριών που έχουν κάνει τη σχετική προσφορά, να τρέξουν σε αγώνα «ταχύτητας». Θα είναι ουσιαστικά ένα παιχνίδι για τα παιδιά.

Τι άλλες δράσεις θα υπάρξουν;

Θα υπάρξουν πολλές παράλληλες δραστηριότητες που το παιδί μέσα από το παιχνίδι, θα έρχονται σε επαφή με τους κανόνες οδικής ασφάλειας, όπως επί παραδείγματι είναι το κλασικό «φιδάκι», ή θα αποτυπώνουν τις εντυπώσεις τους για το ζήτημα αυτό ζωγραφίζοντας είτε ηλεκτρονικά είτε στο χαρτί. Επίσης μεγάλη σημασία έχει το γεγονός ότι ακόμα και οι παραστάσεις Καραγκιόζη θα έχουν ως θέμα τους την οδική ασφάλεια. Εκεί ο καλός φίλος των δικών μας παιδικών χρόνων αλλά και φίλος των παιδιών μας μέσα από τη σάτιρα θα περνά μηνύματα που έχουν σχέση με την κυκλοφοριακή αγωγή.

Υπάρχει στήριξη από την πολιτεία στις εκδηλώσεις αυτές;

Στήριξη βρήκαμε από τον Δήμο της Αθήνας μέσω του Οργανισμού Πολιτισμού Άθλησης Νεολαίας, του γνωστού ΟΠΑΝΔΑ στον οποίο προΐσταται ο Χρήστος Τεντόμας, όπως επίσης και από την Τροχαία Αττικής και το αρχηγείο της ΕΛΑΣ. Δυστυχώς ανακαλύψαμε ότι στο υπουργείο Παιδείας δεν υπάρχει καν αρμόδια διεύθυνση, ενώ εκτιμούμε ότι θα έπρεπε να υπάρχει ενδιαφέρον και από το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

Διακρίνω μια κριτική;

Δεν είναι κριτική. Πικρία είναι αφού η πολιτεία έπρεπε να πρωτοστατεί σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Αλλά και θα έπρεπε να νομοθετεί, αφού όπως γνωρίζετε η χρήση παιδικών καθισμάτων στην Ελλάδα δεν είναι υποχρεωτική. Και αυτό η κυβέρνηση και η Βουλή θα έπρεπε να το διορθώσουν. Ξέρετε, δεν είναι μόνο ζήτημα κοινωνικής προστασίας για τα παιδιά η ενημέρωση για ζητήματα οδικής ασφάλειας. Είναι και ζήτημα που αφορά στην οικονομία μας.

Με ποιόν τρόπο;

Θα σας αναφέρω το αποτέλεσμα μιας μελέτης που συνήθιζε να αναφέρει ο αείμνηστος Άρης Σταθάκης. Το ετήσιο κόστος για την αποκατάσταση και συντήρηση των αναπήρων από τροχαία ατυχήματα φθάνει στα 5 δις ευρώ. Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό για μια οικονομία που βρίσκεται σε κρίση όπως η οικονομία της Ελλάδος;

Θα συνεχίσετε την πρωτοβουλία σας;

Εμείς ως ιδιώτες μαζί με ΙΣΤΑΡ και ΙΕΑΠ και τη συμμετοχή εθελοντών από τα ΙΕΚ Όμηρος, το Deree College Greece και το City Unity College έχουμε σκοπό την πρωτοβουλία αυτή να τη μεταφέρουμε και σε άλλους Δήμους της Αττικής πέραν του Δήμου της Αθήνας, αλλά σε άλλους Δήμους της Ελλάδος. Θεωρούμε ότι είναι μια πρωτοβουλία που αξίζει να στηριχθεί και από άλλες εταιρείες στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, καθώς πρέπει με κάθε τρόπο να στηρίξουμε και να ενημερώσουμε το μεγαλύτερο εθνικό κεφάλαιο που έχει η Ελλάδα, τα παιδιά μας.

Οι παράλληλες εκδηλώσεις

Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ερευνών και Μελετών για την Αγωγή του Παιδιού (Ι.Ε.Α.Π.), θα υπάρχει διαγωνισμός ζωγραφικής με αντικείμενο την οδική ασφάλεια καθώς και παραστάσεις Καραγκιόζη με θέμα τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, ώστε τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι να έρχονται πιο κοντά στην πραγματικότητα. Θα υπάρχουν επίσης και μια σειρά άλλων δραστηριοτήτων για τα παιδιά και τους γονείς.

Στα παιδιά που θα συμμετάσχουν θα δοθούν έπαθλα και πολλά αναμνηστικά δώρα.

Exit mobile version