Λίγα λεπτά γυμναστικής πριν μπει το παιδί στην τάξη φαίνεται, ότι βοηθά στις επιδόσεις.
Σύμφωνα με νέα έρευνα του Πανεπιστημίου Greensboro της Βόρειας Καρολίνας μόλις 9 λεπτά έντονης διαλειμματικής άσκησης βοηθά τα παιδιά να πετύχουν υψηλότερες επιδόσεις.
Προηγούμενες έρευνες για τη σχέση άσκησης και γνωστικής λειτουργίας στα παιδιά έχουν συχνά βασιστεί σε εργαστηριακές συνθήκες, όπως συνεδρίες 20 λεπτών σε διάδρομο γυμναστικής, μέθοδοι που δεν είναι πρακτικές για μια τυπική σχολική τάξη. Αντίθετα, η ερευνητική ομάδα του Greensboro ανέπτυξε μία σειρά κινήσεων, που θα μπορούσαν να γίνουν στο σημείο χωρίς εξοπλισμό, όπως βαθιά καθίσματα, πηδηματάκια με τα γόνατα ψηλά, jumping jacks και προβολές. Οι μαθητές ηλικίας 9-12 ετών έκαναν κάθε άσκηση για 30 δευτερόλεπτα, ενώ ακολουθούσε ξεκούραση για αντίστοιχο χρόνο. Οι ασκήσεις αυτές γίνονταν ακριβώς δίπλα στο θρανίο τους.
Οι ερευνητές συνέκριναν τις ασκήσεις υψηλής έντασης με δύο ακόμη προϋποθέσεις πριν από το τεστ: μία περίοδο καθιστικής ανάπαυσης και ποδηλασία μέτριας έντασης. Μόνο η προπόνηση υψηλής έντασης οδήγησε σε αξιοσημείωτη βελτίωση των βαθμολογιών. Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα παιδιά παρουσίασαν κατά μέσο όρο αύξηση 8 μονάδων στην κλίμακα ευχέρειας ανάγνωσης, περίπου μισή τυπική απόκλιση.
Η μελέτη αυτή προσφέρει μία πρακτική λύση για να γίνονται αυτά τα μικρά διαλείμματα χωρίς εξοπλισμό, όπως διάδρομο ή άλλα όργανα γυμναστικής. Παράλληλα, παρατήρησαν τον εγκέφαλο του κάθε παιδιού μέσω ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος, ούτως ώστε να μετρήσουν το νευρικό σήμα που ονομάζεται αρνητικότητα που σχετίζεται με το λάθος (error-related negativity), το οποίο εντείνεται όταν κάποιος κάνει λάθος.
Ένα υψηλό εύρος στην «αρνητικότητα που σχετίζεται με το λάθος» μπορεί να υποδηλώνει νοητική απόσπαση και υπερβολική προσήλωση στα λάθη, κάτι που επηρεάζει αρνητικά την απόδοση. Μετά τη συνεδρία HIIT, οι μαθητές εμφάνισαν χαμηλότερη απόκριση αρνητικότητας που σχετίζεται με το λάθος, γεγονός που υποδηλώνει ότι μπορούσαν να ανακάμπτουν πιο αποτελεσματικά από τα λάθη τους.
Όπως συμπεραίνει η έρευνα, αυτά τα 9 λεπτά αποδεικνύονται θαυματουργά για τους μικρούς μαθητες.
Μήπως να το σκεφτούν σοβαρά τα σχολεία;
Με πληροφορίες από Newsweek