Μια συχνή ερώτηση που κάνουν οι νέες μαμάδες είναι αν το κατσικίσιο γάλα είναι «καλύτερο» από το αγελαδινό όταν το παιδί σταματήσει να θηλάζει.
Η μαία Φανή Ζαχείλα Δαμαρλάκη επισημαίνει, πως και τα δύο έχουν θρεπτική αξία, αλλά υπάρχουν κάποιες διαφορές:
Αγελαδινό γάλα
- Περιέχει περισσότερη βιταμίνη Β12 και φολικό οξύ.
- Είναι η πιο συνηθισμένη επιλογή μετά τον πρώτο χρόνο ζωής.
- Έχει ελαφρώς περισσότερη λακτόζη.
Κατσικίσιο γάλα
- Δημιουργεί πιο μαλακό πήγμα στο στομάχι και κάποια παιδιά το χωνεύουν ευκολότερα.
- Περιέχει λιγότερη λακτόζη, χωρίς όμως να είναι κατάλληλο για δυσανεξία στη λακτόζη.
- Έχει διαφορετική σύσταση λιπαρών που μπορεί να το κάνει πιο εύπεπτο.
Ομοιότητες και διαφορές
Πέρα από τη γεύση και τη διαφορετική πεπτικότητα, πολλοί γονείς αναρωτιούνται για την ποιότητα και τον τρόπο παραγωγής του γάλακτος.
Τόσο το αγελαδινό όσο και το κατσικίσιο γάλα που κυκλοφορούν νόμιμα στην αγορά υπόκεινται σε αυστηρούς ελέγχους για υπολείμματα αντιβιοτικών και την ασφάλειά τους.
Οι διαφορές μεταξύ τους αφορούν κυρίως τη σύσταση των πρωτεϊνών και των λιπαρών τους και όχι το αν το ένα είναι «πιο φυσικό» ή «πιο καθαρό» από το άλλο.
Σημαντικό: Το κατσικίσιο γάλα δεν αποτελεί λύση για την αλλεργία στην πρωτεΐνη του αγελαδινού γάλακτος, καθώς οι πρωτεΐνες των δύο γαλάτων μοιάζουν πολύ και συχνά προκαλούν παρόμοιες αντιδράσεις.
Δεν υπάρχει «καλύτερο» γάλα για όλα τα παιδιά. Η επιλογή εξαρτάται από την ηλικία, τις διατροφικές ανάγκες και το ιστορικό του κάθε παιδιού, πάντα σε συνεργασία με τον παιδίατρο.







